Wikia

SvK banner 1.1
SvK banner 1.2
SvK banner 1.3

Het beste remedie tegen droefheid, is om iets te leren.

Dat is het enige dat nooit faalt. Het helpt je als je koud en bibberig wordt in je anatomie, als je 's nachts wakker ligt en luistert naar de ontreddering van je aderen, als je je enige liefde mist, als de wereld om je heen verwoest wordt door boosaardige gekken, of je je eer wordt vertrapt in de riolen van lagere geesten.

Dan staat je maar één ding te doen - leren. Leren waarom de wereld draait zoals-ie draait en waardoor hij zo gaat.

Dat is het enige wat de geest nooit kan uitputten, nooit kan vervreemden, waar hij nooit door gekweld kan worden, nooit kan vrezen of wantrouwen, en nooit een ogenblik spijt van zal hebben. Leren is wat je nodig hebt.

Kijk eens wat een hoop dingen er te leren zijn

~ Het boek Merlijn, T.H. White

Schubben van kwarts

Na jarenlang van de aardbodem verdwenen te zijn, wordt Reala Tir'Nog gedwongen om weer terug te keren naar de beschaving. De Cancion-elf vindt haarzelf echter geteleporteerd naar een totaal ander continent dan ze begonnen was en zonder geld of goederen op het midden van de weg.

Maar Reala heeft meer aan haar hoofd dan de misère waar haar stoffelijk lichaam in verkeerd. Decennia had ze opgeofferd om haar magische krachten te vergroten en te perfectioneren. Decennia die haar in haar jaren van afzondering waren afgenomen om andermans doel te dienen. Decennia die ze terug wilt.

Voor haar strekt het pad naar Phandalin zich uit. Als avonturier valt er altijd wel wat te verdienen, maar er komt een dag dat ze terug moet keren naar huis. En wanneer die dag komt, wil ze zegevieren over allen die haar ooit onrecht hebben aangedaan.

Schubben van kwarts is een high fantasy roman die is geschreven door I.M. Artamin (Mvs109) en het speelt zich af in de wereld van Dungeons&Dragons. Het is een verhaal over jezelf verliezen, de waarheid onder ogen komen en de kracht weer vinden om op te staan.

Keizersdromen divider 1.2
Schubben van kwarts, cover hoofdstukken 2

Hoofdstukken

Schubben van kwarts, Reala Tir'Nog

Personages

Schubben van kwarts, kaart Nimmerwinter

Wereld

Keizersdromen hfst 1

Nieuws

Keizersdromen hfst 1

Achter de schermen

Keizersdromen hfst 1

Quolls

Keizersdromen divider 4